Van den Brekel notariaat & mediation

Van den Brekel notariaat & mediation U bent op zoek naar een notaris die met u meedenkt? Een notaris die u op de hoogte stelt van wetswijzigingen die voor u belangrijk zijn?

Van den Brekel notariaat is een jong en modern notariskantoor in het centrum van Breda. Bij ons betaalt u niet teveel. Wij hebben tevens een vestiging op de Heksenakker 74-76 te Breda.

Een zoon van een collega bij mij op kantoor zit op de middelbare school en moest een snuffelstage komen lopen. Hij wilde...
17/08/2022

Een zoon van een collega bij mij op kantoor zit op de middelbare school en moest een snuffelstage komen lopen.

Hij wilde graag met zijn vader meekijken, want hoe was het om notaris te zijn?

Tijdens zijn stage kreeg hij van school de opdracht om enkele mensen te interviewen. Zo kreeg hij een beter beeld van het vak notaris. Hij wilde ook mij interviewen. Nou dat kon natuurlijk geregeld worden.

Zijn eerste vraag, daar moest ik best om lachen. Daarom dat ik hem ook met je deel. Hij vroeg namelijk:

“Is je werk je hobby?”

Goh, daar moest ik toch even over nadenken.
Want ik ben wel echt gek op mijn vak, ik houd ook echt van hard werken.
Maar ik houd net zo goed van niets doen en vakantie vieren.

De daarop volgende gedachte was wel meteen:
Ja, wacht, mijn werk is wel echt mijn hobby.
Weet je hoe ik dat weet?

Niet alleen vind ik het heerlijk om te doen, ook al is het soms goed om er even uit te zijn. Maar de reden waarom ik het als hobby kan zien is omdat ik nooit de gedachte heb van dan stop ik.

Ik zie mezelf dit eigenlijk nog voor altijd doen
Ik ben liever notaris dan gepensioneerd.

Wat een geluk is dat eigenlijk, dat je dat kan antwoorden. Doen wat je echt leuk vindt, je passie vinden, dat is toch wel een zegen in het leven. In het nu kunnen zijn en echt kunnen genieten, dat kan lang niet iedereen zeggen. Ik ben me daar erg bewust van.

Dus, ik gaf antwoord op de vraag: “Ja, mijn werk is zeker mijn hobby!”.

Hoe is dat voor jou?
Kun jij dat ook zeggen over je werk?

Laatst gebeurde er iets wat je als notaris niet heel vaak mee maakt…Ik werd gebeld door een collega-notaris.Hij stelde m...
15/08/2022

Laatst gebeurde er iets wat je als notaris niet heel vaak mee maakt…
Ik werd gebeld door een collega-notaris.

Hij stelde me een vraag over een klant van me, Maya. Maya is intussen overleden, maar voor haar overlijden hebben we natuurlijk alles omtrent haar erfenis in orde gemaakt.

De stiefdochter van Maya was ter ore gekomen dat ze niet in het testament was opgenomen. Ze was verbaasd en liet haar notaris naar me bellen.

Maar een testament is doorgaans erg duidelijk. Wat daarin staat is zoals het is. Dat weet iedere notaris. Toch stond de stiefdochter erop.

“Ze had echt moeten worden benoemd Joep” kreeg ik te horen.

Wat de familie soms ook wil, de persoon van wie het testament is heeft altijd het laatste woord. Je handelt altijd naar de wensen van je klant.

Het gebeurt wel vaker dat een klant tegen de familie iets anders uitspreekt dan tegen mij, daar kan ik niets aan doen. Ik heb te maken met beroepsgeheim en los daarvan is dat ook een stukje integriteit wat ik bewaak.

Ik mag zelfs niets zeggen over wat mijn klant heeft gezegd destijds tegen deze notaris. Ik wist wel dat Maya het echt zo wilde.

Dus ik zei: “het testament is conform de wensen van de klant”.

Echt personen weglaten uit een testament is geen fout.
Dit zijn zaken die je meerdere keren bespreekt, doorneemt en controleert.
Allemaal met de persoon zelf.

Hoe hard de laatste wensen soms ook zijn, het blijven de laatste wensen van iemand.

Sta jij weleens stil bij je testament? Heb jij dat goed geregeld?

Mocht je willen weten wat ik hierin voor je kan betekenen?
https://www.vandenbrekelnotariaat.nl/testament-erfenis/

Hoe onpartijdig moet je zijn…Tja, als notaris heb je geheimhoudingsplicht, dien je oordeelloos en onpartijdig te zijn en...
10/08/2022

Hoe onpartijdig moet je zijn…

Tja, als notaris heb je geheimhoudingsplicht, dien je oordeelloos en onpartijdig te zijn en mag je geen werk weigeren. Maar als het echt, echt, echt in het belang van mijn klant is. Dan ben ik partijdig t.o.v. de andere partij die zich dan aandient.

Wat ik regelmatig meemaak zijn de volgende partijen:
Aan de ene kant heb je de ouders, aan de andere kant de kinderen.
De ouders komen dan bij me omwille van de jubelton. De kinderen hebben gevraagd aan de ouders om een ton te schenken zolang het nog belastingvrij kan.

Er zijn echt een hoop kinderen die hun ouders bijna dwingen om een “opeethypotheek” te nemen. Dan leen je dus geld bij de bank om je kinderen dat bedrag te kunnen schenken.

Die kinderen willen dan vaak bijvoorbeeld een huis kopen, of een andere grote investering doen waarbij zo’n ton goed van pas komt.

Het schokt mij dan ook regelmatig hoe dwangmatig kinderen zijn naar hun ouders. Het is echt zonder schaamte dat de ouders nog net niet voor mijn kantoor zijn afgezet, zo van: ga maar regelen.

De ouders komen dan bij mij aan tafel. Vaak, echt heel vaak, willen de ouders niet een extra lening opnemen. Ze willen best wat spaarcentjes schenken, maar niet ten koste van wat ze hebben opgebouwd.

Dit komt er pas uit op het moment dat ik deze mensen alleen spreek. Kinderen mogen dan ook niet bij de gesprekken zijn. Ik spreek de ouders altijd apart.

In zo’n geval ben ik zeer partijdig kan ik je vertellen.
Want ik zal er altijd voor zorgen dat niemand bij mij aan tafel iets tekent wat tegen zijn of haar zin in is.

Nooit.

Ik ben er om naar JOUW wensen te luisteren ongeacht wat anderen, denken, vinden of voelen.

Hoe is dat bij jou? Ben jij soms ook partijdig voor het grotere goed?

08/08/2022

Het was begin 2016 toen ik een afspraak had met een klant bij mij op kantoor.
Als notaris geef ik vrijblijvend advies, als dat nodig is, dat deed ik toen ook al.

Zoals afgesproken kwam de vrouw net na het middaguur bij mij aan tafel.
Ze legde haar notitieboekje opengeslagen op de tafel voor zich. Daarin stonden haar vragen genoteerd, die ze één voor één aan mij begon te stellen.

Al haar vragen gingen over een eventuele scheiding van haar man.

Wat zouden de consequenties zijn?
Wat zou een scheiding financieel betekenen?
Wat zou zij overhouden?
Wat zou ze krijgen aan alimentatie?

Ik besprak de hele situatie met haar en gaf haar mijn beste advies.
Daarna, heb ik nooit meer iets vernomen.

Een klein jaar later, begin 2017, had ik een afspraak met een klant bij mij op kantoor.
Ook weer een vrijblijvend adviesgesprek.

Dit keer was het een man. Hij ging zitten en haalde uit zijn binnenzak een A4 papier wat hij keurig had dubbelgevouwen. Hij ontvouwde het blad en legde het voor hem op de tafel.

Hij begon zijn opgeschreven vragen aan me te stellen. Het ging over een eventuele scheiding van zijn vrouw.

Wat zouden de consequenties zijn?
Wat zou een scheiding financieel betekenen?
Wat zou hij moeten betalen aan alimentatie?

Ik besprak ook met hem de hele situatie en gaf mijn beste advies.
Daarna, heb ik nooit meer iets vernomen.

Ineens, aan het einde van de dag met die man, daagde mij iets.
Dit leek op een gesprek wat ik eerder had gehad.
Ineens viel het kwartje!

Vrouw en man zijn los van elkaar kennis bij me komen winnen over een scheiding van elkaar. Das toch ook frappant hè?

Nu heb ik natuurlijk beroepsgeheim, en zou ik nooit zo iets mogen zeggen tegen één van de twee. Fascinerend is het wel.

Uiteindelijk heb ik begrepen dat ze nog altijd bij elkaar zijn omdat een scheiding voor beide partijen niet lucratief was…

Je maakt wat mee als notaris kan ik je vertellen.

In hoeverre laat jij je politieke voorkeur blijken in je werk? Een interessante discussie, die ik laatst had met een kla...
03/08/2022

In hoeverre laat jij je politieke voorkeur blijken in je werk?
Een interessante discussie, die ik laatst had met een klant.

Een collega van mij is fractievoorzitter en daarmee was het beeld ontstaan dat ik dan ook aangesloten zou zijn bij die desbetreffende partij. Ik was erg verbaast, want nee, dat was écht niet het geval.

Al zou dat zo zijn, dan zou ik me hier helemaal niet over uitlaten. Ik vind namelijk dat je jezelf als notaris helemaal niet politiek moet profileren.

De allerbelangrijkste reden hiervoor is dat iedereen zich welkom moet voelen in mijn notariaat. Ongeacht politieke voorkeur, religie, afkomst of wat dan ook.

Toen ik nieuw in mijn notariaat kwam heb ik ook het kruis van mijn voorganger weggehaald die boven de deur hing. Ik vond het onnodig om dit uit te dragen of te laten zien. Ik heb zoveel mensen en gezinnen aan tafel, iedereen mag er bij mij zijn.

Zo had ik ook ooit een medewerker wiens vader voor een grote christelijke partij werkte. Hij was zelf ook erg gereformeerd opgevoed en opgegroeid. Hij leefde echt volgens de Bijbel.

Toen hij kwam solliciteren vroeg ik hem dan ook: weet je zeker dat je dit kan loslaten in je werk?

Als notaris krijg je ook te maken met scheidingen en euthanasie.

Dat kon hij, zei hij toen.
En hij heeft dat helemaal waar gemaakt.
Jarenlang heb ik ontzettend fijn met hem samengewerkt.

Zoals het hoort, vind ik eigenlijk, maar natuurlijk ontken ik ook niet dat het erg knap van hem was dat hij echt zijn normen en waarden op zijn werk kon loslaten.

Onderling voer je hier dan goede gesprekken over.
Als leidinggevende moet je dat ook durven aankijken.

Maar op de werkvloer blijkt geen voorkeur of religie, daar ben je gewoon de objectieve, hulpvaardige notaris.

Wat vind jij? Doet politieke voorkeur ertoe op de werkvloer?

Om de zoveel tijd is er een zekere politicus die van alles roept over een Sharia-Testament. Dit testament komt af van he...
01/08/2022

Om de zoveel tijd is er een zekere politicus die van alles roept over een Sharia-Testament. Dit testament komt af van het islamitische geloof.

In dit testament staat dan ook dat dochters twee keer zo weinig krijgen als een zoon. Dus zonen krijgen twee keer meer dan dochters.

Als dit dan weer naar voren komt, voel ik me altijd geroepen om er iets over te zeggen. Want de persoon die hier commentaar op heeft, doet het lijken alsof dit de norm is. Alsof het op grote schaal gebeurt. Terwijl dit in de praktijk niet zo is.

In de tijd dat ik notaris ben, zo’n 25 jaar, heb ik slechts 1 keer zo’n aanvraag gehad.
Dus in mijn ogen gebeurt dit zeker niet op grote schaal.

Als ik dit vertel komt altijd de vraag: ga jij hierin mee?
Mijn antwoord is simpel. Ja.

Als notaris gaat het er namelijk niet om wat je persoonlijk van iets vindt.
Als notaris oordeel je niet, maar zorg je ervoor dat alles volgens de wet gebeurt.

Dit is in Nederland wettelijk toegestaan.
Bovendien mag je als notaris geen zaken zomaar weigeren.

Daarbij komt ook nog dat kinderen altijd recht hebben op de legitieme portie in Nederland. Dit gedeelte moet verplicht gelijk verdeeld worden.

Soms maakt mijn werk het me makkelijk: ik hoef niet iets te vinden van iets of iemand. Ik help gewoon, oordeelloos, als ik de pet van notaris op heb.

Soms maakt dat mijn werk ook weer lastig, omdat je bij sommige situaties je persoonlijke normen en waarden de kop opsteken. Hoort erbij. Mijn vak gaat altijd voor.

Mochten hier vragen of opmerkingen over zijn, ik help je graag verder. Je mag altijd een berichtje sturen.

Gisteren zat ik met een vrouw aan tafel, we vierden samen een bijzonder moment.De vrouw in kwestie had eindelijk, na maa...
27/07/2022

Gisteren zat ik met een vrouw aan tafel, we vierden samen een bijzonder moment.
De vrouw in kwestie had eindelijk, na maanden van dubben, de moed gevonden om haar zoon te onterven.

De band met haar zoon is nooit goed geweest, tot grote spijt van deze vrouw.
De vader van de zoon heeft namelijk nooit meer contact gezocht. Haar zoon houdt haar hiervoor verantwoordelijk.

Ik snapte het niet en ging met haar het gesprek aan.
Wat was er gebeurd?

Ze legde uit dat ze in de jaren 60 getrouwd was met een man. De relatie was erg toxisch en zij wilde scheiden. Maar haar man wilde dit niet en liet dit niet gebeuren. In de jaren voor 1971 kon je nog niet eenzijdig een scheiding aanvragen. Behalve…

Als je zwanger was van een andere man.
Dat kon een reden zijn om een verzoek in te dienen.
Ze noemde dat toen het ‘Groot leugen arrest’.
Als je partner vreemd ging dan kreeg je toch een echtscheiding.

Om zichzelf te bevrijden van haar relatie zorgde ze ervoor dat ze zwanger werd van een andere man. De vader van haar zoon. Deze man wilde echter geen kinderen en is met de noorderzon vertrokken. Zij bracht haar kind groot, scheidde van haar ex-man en kreeg later een fijne relatie met een andere man, waar ze ook een dochter van kreeg.

De zoon kan dit niet verkroppen.
Hoe vaak ze ook de situatie geprobeerd heeft uit te leggen…
Hoe vaak ze ook met hem naar een mediator wilde…
Hoe vaak ze ook haar best deed om enige vorm van een band op te bouwen…

Niets werkte.
Hoe ouder hij werd, hoe bozer leek wel.

Ze is van alles ondergaan van scheldkanonnades tot doodsbedreigingen door haar zoon. Tot vorige week de druppel kwam die de emmer deed overlopen. Ze wilde hem onterven. De zoveelste doodswens aan haar adres deed haar realiseren dat het nooit goed zou komen.

Een heftig en confronterend besluit van haar.
Dat na maanden van dubben en overwegen toch de juiste voor haar en haar dochter is.
Zo komt de dochter ook niet in een lastig parket als de vrouw overlijdt en de zoon toch spullen gaat opeisen.

Heftige situaties zijn dit.
Het laat je stilstaan bij de wet-en regelgeving van vroeger, wat voor consequenties deze hadden op de levens van mensen….

Heb jij wel eens van het ‘groot leugen arrest’ gehoord?

Handen schudden, doen jullie dat weer? Ik moet eerlijk toegeven dat ik dat toch best een dilemma vind. De gehele coronap...
25/07/2022

Handen schudden, doen jullie dat weer?

Ik moet eerlijk toegeven dat ik dat toch best een dilemma vind.
De gehele coronaperiode heeft me daar behoorlijk bij laten stilstaan.
Ik zie namelijk iedere dag heel veel mensen, als ik iedere dag weer handen ga schudden…

Wat verspreid ik dan allemaal in een week?
In een maand?
Een kwartaal?

Het is niet alleen vanwege de oplopende cijfers dat ik hier aan denk, maar…
Ook vanwege de heftige griepvirussen die ook rondgaan.

Ik zie ook zoveel oudere en kwetsbare mensen.
Dat een hand schudden dus niet meer goed voelt.

Maar wat doe je dan?
Knikken?
Ellebogen? (dat vind ik zo’n vreemde nu…)
Alleen goedendag zeggen?

Ik ben erg benieuwd.
Zijn er meer mensen in mijn netwerk die dagelijks veel mensen zien?
Wat doen jullie?

Een poosje terug zat ik met een goede vriend in de tuin te praten. Hij is advocaat en maakt, zoals in ieder vak natuurli...
04/07/2022

Een poosje terug zat ik met een goede vriend in de tuin te praten. Hij is advocaat en maakt, zoals in ieder vak natuurlijk, behoorlijk vaak bijzondere situaties mee. Toen hij zijn verhaal afrondde vroeg hij aan mij:

“Joep, als je zo terugkijkt op jouw carriere als notaris de afgelopen 32 jaar, wat is dan één van de meest spraakmakende situaties die jij hebt meegemaakt?”

Ik moest lachen, heb je even? Vroeg ik hem.

Natuurlijk is vrijwel alles wat klanten met mij delen vertrouwelijk, dus in detail treden doe ik niet. Maar als ik zo terugblik dan is er een situatie met een makelaar die ik nooit meer vergeet.

Er zit trouwens ook een wijze les in, maar goed ik begin bij het begin,

Het is zo’n tien jaar geleden.
Een makelaar in de omgeving bleek op grote schaal mensen te flessen 😅.

Wat hij deed is dat hij verkopers de kosten van de koop liet betalen, het huis werd vrij op naam geleverd, dus de verkopers wisten dit ook niet. De kosten van de notaris zaten bij de prijs erbij in evenals de overdrachtsbelasting. Hij zette dit er standaard in.

Mensen hadden geen tijd om dit te ontdekken want hij plande veel van deze verkoopovereenkomsten net voor zessen. Vlug, vlug en door.

Hiermee had hij een perfect 1/2tje gecreëerd tussen hem en de kopers. Dit ging vaak om beleggers die dus vastgoed kochten. De koper hoefde geen kosten te betalen, dat was natuurlijk een leuke deal. Zo kozen kopers altijd voor deze makelaar.

Dit mag natuurlijk helemaal niet.
Maar goed, het heeft vrij lang geduurd voor iemand het doorhad.
Wat een bizarre ontdekking was dit toen.

Daarom sta ik er altijd zo op om nooit zomaar een contract te laten tekenen. Laat wat je ondertekent ALTIJD door een deskundige checken. Nooit. zomaar. tekenen.

Lijkt me wel interessant welke situatie er bij het lezen van deze post er bij jou op komt. Kun je iets discreet delen over een situatie die jij hebt meegemaakt tijdens je werk?

De overheid en haar regeltjes over geld. Wat zal ik er eens over zeggen…Regelmatig praat ik met klanten over schenkingen...
29/06/2022

De overheid en haar regeltjes over geld.
Wat zal ik er eens over zeggen…

Regelmatig praat ik met klanten over schenkingen aan kinderen en familieleden. De jubelton is hier een groot onderdeel van geweest. Je kon je kinderen tot 40 jaar, tot een ton schenken, belastingvrij. Bijvoorbeeld voor het kopen van een huis.

Vorig jaar werd al bekend dat de overheid deze regeling wilde stoppen per 2024.
Een aantal klanten van me waren van plan gebruik te maken van deze jubelton en wilden nog een jaartje wachten. Dat raadde ik al af omdat de overheid wel eens vaker terugkomt op dit soort data.

Kijk, de datum stond vast, die kon niet vervroegd worden.
Maar, ze kunnen wel het bedrag verlagen.
En jawel! Dat gebeurde, het bedrag is nu verlaagd tot 27000 euro.

Gelukkig hadden we dat goed ingecalculeerd…

Zo werd ook duidelijk dat er in 2020 een wet is aangenomen.
Een wet die vrijstelling voor jonge kinderen afschaft.
Lijkt op het eerste oog niet zo belangrijk, een bedrag tot een ton kunnen nalaten aan jonge kinderen maar in de praktijk komt het gewoon voor.

Wat denk je van jonge weduwnaren?
Die ineens niet hun erfenis aan hun jonge kinderen kunnen nalaten maar nu dus erfbelasting moeten betalen…

Het spekt de schatkist.
Maar in de praktijk treft dit een kleine groep mensen die hierdoor nog eens extra worden geraakt.

Dit afschaffen gebeurde vrij geheimzinnig in 2020 en ik heb er geen enkel bericht in de pers over gelezen.

Ik kan er natuurlijk niets aan veranderen.
Mijn boodschap hierbij is: laat je goed adviseren, praat met iemand die niet alleen de regeltjes van vandaag de dag kent maar ook verder kijkt dan dat.

Wist jij al van het afschaffen van deze vrijstellingen?
Wat vind je ervan? Ik sta open voor discussie in de reacties.

Ik geloof niet in standaard modellen als notaris.Ik geloof in maatwerk.Ik zal wel weer tegen een paar heilige huisjes tr...
27/06/2022

Ik geloof niet in standaard modellen als notaris.
Ik geloof in maatwerk.

Ik zal wel weer tegen een paar heilige huisjes trappen met deze uitspraak, maar zoals je van me weet, ben ik daar helemaal oké mee. Als het jou als mens maar helpt, verder brengt, dichterbij de juiste juridische keuze helpt. Dat is mijn belang.

Net als dat het mijn belang is voor jou dat ik een goede notaris ben.
Ik steek enorm veel tijd in het leveren van maatwerk. Ik praat met al mijn klanten, kom bij mensen thuis. Ik vraag door tot ik weet wat mijn klanten echt willen.

Daarna bepaal ik hoe dit op papier komt.

Maar ik weet dat er ook notarissen zijn die geen maatwerk leveren.
Die werken met een standaard, eigen model waar jij als klant je aan moet conformeren.
Ik ben daar echt op tegen.

Het gaat om documenten die van groot belang zijn. Testamenten, koopaktes, leveringsaktes etc. Dit moet volledig afgestemd zijn op JOUW wensen.

Een notaris die niet jou in geuren en kleuren al je wensen laat vertellen, als jij het niet volledig eens bent met wat er in je document staat OF je niet begrijpt wat er staat: weet dan dat dit een rode vlag is.

Alle opties moeten op tafel liggen voor je.
In welke situatie dan ook.

Het is aan ons, notarissen, om je te ontzorgen en je veilig te laten voelen.
Een notaris heeft niet alleen juridische skills, maar ook sociale skills. Die zijn eigenlijk nog het belangrijkste. Praten en vooral luisteren.

Volg je gevoel, maar ook na het lezen van deze post, je kennis.

Deel, like, deel deze boodschap alsjeblieft!

Mijn werk is mijn constante herinnering dat je nooit bent uitgeleerd. Zelfs na 32 jaar. Ik werd opgebeld door een goede ...
22/06/2022

Mijn werk is mijn constante herinnering dat je nooit bent uitgeleerd. Zelfs na 32 jaar.

Ik werd opgebeld door een goede klant van me, Gerard. Ik ken hem al jaren. Een doorgaans zakelijke man die altijd het beste voor heeft met zijn medemens. Ik was verbaasd toen ik zijn stem hoorde breken tijdens ons gesprek. Hij huilde.

“Joep, je moet me helpen. Ik wil het niet. Het testament klopt niet.”

Een week ervoor was hij bij me met een vriend. Ik had opgemerkt dat deze man een dominante houding had aangenomen. Maar het leek verder op een innige vriendschap. Hij was de executeur van mijn klant. De persoon die het nalatenschap van de ander moet uitvoeren.

Maar bij nader inzien wilde hij niet dat zijn vriend dit zou doen.
Ik vroeg hem waarom niet, wat was er mis?

Daar kwam de aap uit de mouw.
Gerard bleek de beste man al jaren niet gezien of gesproken te hebben. Een half jaar geleden nam hij weer contact met hem op. Hij kwam meerdere keren per week langs en drong zich op. Hij was ook begonnen over het testament van Gerard. Hij vond dat hij dit beter moest regelen, hij zou wel executeur worden.

De ‘vriend’ van Gerard kwam dus ook mee tijdens het gesprek over het testament en werd dus officieel tot executeur aangemerkt.

Tijdens het gesprek, waarin ik natuurlijk doorvraag en altijd mijn best doe om zoveel mogelijk informatie naar boven te halen, had ik niets gemerkt. Het leek op een innige vriendschap.

Wat bleek nou…

De vriend had goed contact met de kinderen van Gerard, die was gescheiden. De vriend wilde dat zijn ex-vrouw niets zou krijgen en de kinderen alles… Daar had hij blijkbaar baat bij.

Gerard huilde aan de telefoon. Zijn ex-vrouw moest ook de erfenis krijgen. Het was de moeder van zijn kinderen en zij waren op goede voet uit elkaar gegaan.

Met stomheid geslagen zat ik na het telefoontje achter mijn bureau.
Niets had er tijdens de eerste gesprekken op gewezen.
Ik had het niet gezien.

Een reminder aan waakzaamheid.
Een reminder aan 1 op 1 met klanten spreken.
Een reminder aan dat niets is wat het lijkt.

Een reminder aan jou en heel Nederland: je hebt er recht op dat jouw testament helemaal is naar jouw wensen! Niemand anders dan jij bepaalt dit. Echt.

Adres

Delpratsingel 24
Breda
4811AR

Openingstijden

Maandag 08:30 - 17:30
Dinsdag 08:30 - 17:30
Woensdag 08:30 - 17:30
Donderdag 08:30 - 17:30
Vrijdag 08:30 - 17:30

Meldingen

Wees de eerste die het weet en laat ons u een e-mail sturen wanneer Van den Brekel notariaat & mediation nieuws en promoties plaatst. Uw e-mailadres wordt niet voor andere doeleinden gebruikt en u kunt zich op elk gewenst moment afmelden.

Delen

Type

Het toegankelijkste notariskantoor in Breda

Wij helpen u graag de grote (toekomstige) gebeurtenissen in uw leven juridisch goed te regelen. In een informele, ontspannen sfeer, op ons kantoor of bij u thuis. We geven advies, bespreken uw wensen en leggen deze op papier vast. Zodat u en uw dierbaren beschermd zijn tegen een vechtscheiding, familieruzie of financieel conflict. Goed vastgelegde afspraken geven u rust en zekerheid.

Open en informeel

U bent hier welkom voor een eerste, vrijblijvend gesprek. In een open, informele en leuke sfeer bespreken we uw situatie en uw wensen. Onze opzet is geslaagd wanneer klanten ons vertellen niet het gevoel te hebben bij een notaris aan tafel te zitten.

Bij u thuis afspreken?