קייזר- עורכי דין

קייזר- עורכי דין משרד עורכי דין המתמחה במקרקעין ( עסקאות, הסכמי מכר, מיסוי מקרקעין, התחדשות עירונית, רישום), דיני תכנון ובניה, צוואות וייפוי כוח מתמשכים.

האמת, קשה להמעיט ביראת הכבוד לסיטואציה בה אתה נכנס בפתח בית המשפט המחוזי, נדרש בגלימה, עומד וטוען לטובת הלקוח שנושא אליך...
29/04/2026

האמת, קשה להמעיט ביראת הכבוד לסיטואציה בה אתה נכנס בפתח בית המשפט המחוזי, נדרש בגלימה, עומד וטוען לטובת הלקוח שנושא אליך עיניים בתקוה.

דיון בבקשה לסעד הצהרתי- הוכחת בעלות בנכס מקרקעין מסחרי.

הנכס נרכש בשנת 67 (עסקה 1) על ידי מישהי שנפטרה שנה לאחר מכן.
היורשת שלה מכרה את הנכס המסחרי לצד שלישי (עסקה 2) בשנת 73 אך לא הסדירה את רישום הבעלות על שמה מכוח צו הירושה.
אותו צד שלישי מכר את הנכס לצד רביעי (עסקה 3) בשנת 83. נזכיר כי הנכס עדיין רשום על שם הרוכשת הראשונה משנת 67.🤯.

מפה לשם- הרוכשת השלישית נפטרה, וכעת הגיע אלי אחד היורשים שלה ומבקש להסדיר את הבעלות על שמם.

נדרש:
לרשום את הירושה מ-68 > לבצע העברת בעלות מהיורשת לקונה השני > משם לבצע העברת בעלות מהרוכש השני לרוכשת השלישית > ואז לרשום את הבעלות על שם הלקוח שלי.

רוצים לסבך את זה קצת יותר?
חלק המצוינים כבר הלכו לעולמם בעצמם ולכן יש לאתר את כללללללל היורשים.🥵

זהו. פשוט 🫣

אעדכן

מה שאריה אמר 👇👇👇
05/02/2026

מה שאריה אמר

👇👇👇

היום נסגר תיק משמעותי.
כזה שאין בו פתרון אחד ברור, ושכל צעד מחייב חשיבה והבנה של התמונה הרחבה.

סכסוך בין בעלי מניות בחברה, סביב סכומים של מיליוני שקלים.
תיק רגיש, עם זהות צדדים לא פשוטה, וגורמים בארץ ובחו״ל.
הליך ארוך שדורש התאמה מתמדת של האסטרטגיה וחשיבה מחוץ לקופסה.

בסופו של יום, התיק הסתיים בפשרה חכמה, במסגרתה הובלנו לקבלת כלל דרישותינו, תוך שמירה מלאה על זכויות הלקוח. החיסכון משמעותי בזמן, כסף ומשאבים, וזה בדיוק הערך של ניהול נכון של הליך משפטי.

ואם כבר חוגגים – אנחנו מאמצים את חוק 24 השעות של ברק בכר:
24 שעות ליהנות, לחגוג ולהעריך את סגירת התיק.
לאחר מכן, חוזרים עם רגליים על הקרקע לאתגרים הבאים.

תודה גדולה לעו״ד אסא קייזר שהוא עו״ד בחסד ושותף שאיתו הכל מרגיש אפשרי. תודה על שיתוף פעולה פורה, סיעור מוחות מעמיק ודרך משותפת שעשתה את ההבדל.
Arie Balila law office - משרד עורכי דין אריה בלילה
קייזר- עורכי דין
Asa Kaizer

שירות לצד מקצוענות.מי שמכיר אותי לאורך השנים יודע שלעולם המשפט הגעתי דווקא מתחום המסעדנות והפקת האירועים. משם יש לי רגיש...
22/01/2026

שירות לצד מקצוענות.

מי שמכיר אותי לאורך השנים יודע שלעולם המשפט הגעתי דווקא מתחום המסעדנות והפקת האירועים. משם יש לי רגישות (יתרה ?🫣) לסוגיית השירות.

שירות מצוין (לדעתי) הוא סיכום חווית הלקוח הכוללת אותה הוא קיבל ממך.

למשל במסעדה כדוגמא השירות יימדד במלצר/ית הנחמד/ה, היחס האישי, במקום הישיבה הנוח , בניקיון, במוזיקה שברקע, העיצוב/תאורה, וכמובן גם באיכות האוכל והזמן בו הוא מגיע לשולחן מרגע ההזמנה.

הרבה מערכי השירות שאספתי אז אני מנסה ליישם היום ללקוחות המשרד (בהתאמה).

מענה ישיר ומהיר, יחס אישי, נחמדות(כן, עורך דין לא צריך להיות כועס כל היום), אמינות, שיקוף סיטואציה משפטית בהירה על פי הבנתי (אם זה מגשים את רצון הלקוח או אם לא), וכמובן לצד כל זה לבצע את העבודה על הצד המקצועי ביותר ולהביא את התוצאה הרצויה.

הרעיון-
שהלקוח ״ייהנה״ גם מהדרך וגם מהתוצאה.

ולמה אני מספר את כל זה.?!

לפני מספר חודשים לקוחה שייצגתי במכירת דירה המליצה עליי להוריה שערכו אצלי ייפוי כח מתמשך וצוואה. לאחרונה יצא לי לערוך ייפוי כוח מתמשך גם לסבתא.
שלושה דורות! משפחה אחת!

מעריך ומכבד מאוד את האמון שנותנים בי. תודה. לרגע לא לוקח את זה כמובן מאליו.

חובת ההוכחה כעת היא עלי.

נעשה טוב,
נצליח !
🙏

בואו נדבר רגע למה זה חשוב (כמעט חובה) לעשות צוואה.מהי צוואה ?צוואה היא מסמך משפטי מחייב (העומד בתנאים מסוימים) על פיו יח...
04/12/2025

בואו נדבר רגע למה זה חשוב (כמעט חובה) לעשות צוואה.

מהי צוואה ?
צוואה היא מסמך משפטי מחייב (העומד בתנאים מסוימים) על פיו יחולק עזבונו (הרכוש שנצבר ) של אדם במועד פטירתו.

אז מה קורה אם לא ערכתי צוואה?!
ירושה על פי דין (חלוקה כפי שקובע החוק).

ומה בעצם הבעיה בזה?
שבהרבה פעמים זה יכול להיות בניגוד גמור לרצון המוריש מבלי שהוא בכלל מודע לכך.

***
קבלו סיפור קצר על מקרה בו אני מטפל ימים אלה.
***
המדובר באדם ערירי שהלך לעולמו ללא בת זוג וללא ילדים, כאשר בן המשפחה היחיד שלו המצוי בחיים הוא אחיו.
לכאורה אין בעיה כי על פי חוק הירושה במצב זה כאשר אין לנפטר הורים/ילדים/בת זוג - היורשים על פי דין הם האחים, או האח כפי בעניינינו.

אממה…
כאשר הוגשה הבקשה לצו ירושה לא ניתן היה להמציא את תעודת הפטירה של אמו של המוריש, כיוון שהאם לא עלתה עם המשפחה לארץ בשנות ה-50 של המאה הקודמת ונותרה (לאחר שהתגרשה מהאב) בגפה במדינת אויב לישראל.

כעת מבקש רשם הירושה מהאח לנסות ולאתר אחר אימו (איתה לא היה בחיים בקשר) במדינת אויב בה לישראל אין כל קשר דיפלומטי, זאת על אף שגילה צריך להיות גבוהה מ-120 והיא אינה בחיים.
בנוסף מתבקש האח להבין האם הולידה אמא שלו ילדים נוספים (חצאי-אחים) שאולי זכאים גם הם לרשת את האח שנפטר.
סלט שלם
😵‍💫🤯🤯😵‍💫
וכל זה למה?
נכון. כי לא נעשתה צוואה.
***
בפוסט הבא אספר לכם על ילדים שאיבדו חלק משמעותי מעזבון אביהם לאחר שמי שהיתה לו כידידה (מנקודת מבטם) לאחר מות אימם דרשה חלק מהירושה על פי דין כידועה בציבור.
**

בקיצור-
תוודאו שלהורים שלכם יש צוואה ותלכו תעשו אחת גם לעצמכם.

כאן כדי לסייע


אגב
המסמך המופיע בתמונת ה-Ai המצורפת אינו עומד בכללי הצוואה 🤨

״הפסדתי״ עבודה.״הרווחתי״ לקוחות ?!לפני מספר ימים פנו אליי בעלי נכס פרטי (שהופנו אלי בהמלצה של קולגה) לגבי תוכנית לפרויקט...
03/09/2025

״הפסדתי״ עבודה.
״הרווחתי״ לקוחות ?!

לפני מספר ימים פנו אליי בעלי נכס פרטי (שהופנו אלי בהמלצה של קולגה) לגבי תוכנית לפרויקט התחדשות עירונית הצפוי להתבצע בחלקה הסמוכה להם.

בקשת בעלי הנכס היתה לבדוק האם קיימת היתכנות להתנגד לפרויקט הצפוי זאת משלל סיבות אותם העלו בשיחה. לאחר מעבר ראשוני על הבקשה הצפויה וההתאמות שבוצעו בה, הבנתי כי הסבירות להצליח למנוע את הפרויקט אינה גבוהה.
את התמונה הזאת גם שיקפתי ללקוח, בדיוק כפי שאני מבין אותה. מבלי לנסות לייפות, להשחיר או לעגל פינות.
״על השולחן״!

הרגשתי תוך כדי השיחה את התסכול בקולם של הלקוחות. לא ממני אלא מהסיטואציה בה הם מבינים שאין הרבה מה לעשות כדי למנוע את הפרויקט הצפוי.

כאדם בכלל וכעורך דין בפרט אני מאוד מאמין בלשקף את הדברים בצורה הברורה ביותר.
מעבר לרצון שלי (והצורך ) להתפרנס חשוב לי מאוד גם להביא תוצאות ולהיות שקוף וישר מול הלקוחות שבוחרים בי.

אז כן, את העבודה ״הפסדתי״ (ניהול הליך בועדות התכנון כנגד הפרויקט).
האם את הלקוחות ״הרווחתי״?!
ימים יגידו.

״כי טוֹב שֵׁם מִשֶּׁמֶן טוֹב״

שתי יחידות *תכנוניות* שנרשמו (בטאבו) כיחידה *קניינית* אחת.מה?!נסו רגע להיות איתי-כאשר רוכשים נכס מקרקעין יש לבחון התאמה:...
22/07/2025

שתי יחידות *תכנוניות* שנרשמו (בטאבו) כיחידה *קניינית* אחת.

מה?!
נסו רגע להיות איתי-

כאשר רוכשים נכס מקרקעין יש לבחון התאמה:
בין
א- "מצב תכנוני"- תוכנית היתר הבניה (הועדה המקומית לתכנון ובניה).
לבין
ב- "מצב קנייני"- רישום הזכויות בטאבו .
לבין
ג- המצב הקיים בפועל.

לדוגמה
יכול נכנס מקרקעין לשמש כדירת מגורים בפועל (מצב קיים).
להירשם בטאבו כ-"דירת מגורים" (מצב קנייני).
אבל- בתוכנית היתר הבניה מכוחה נבנה הבניין בכלל מדובר במחסן שהוסב עם השנים לשמש כדירה (מצב תכנוני).

כלומר אין התאמה בין היעוד התכנוני (מחסן) למצב הרישומי (דירה).
מצב כזה של אי-התאמה יכול להשפיע באופן משמעותי על רוכש כיוון שלצורך מימון יוערך שווי הנכס כמחסן בלבד (שווי נמוך בהרבה) ולא כדירה.
האמור יכול להביא קונה כדי הפרה של ההסכם אם כתוצאה מהשווי הנמוך לא יוכל הקונה לקבל מימון ולעמוד בתנאי ההסכם.

בתמונה המצורפת מדובר בנכס מסחרי (חנות).
בתוכנית התחתונה (תוכנית היתר הבניה) ניתר לראות 6 יחידות נפרדות של חניות (מצב תכנוני)
בתוכנית העליונה (תוכנית הבניין מתיק הבית המשותף בטאבו) ניתן לראות כי שתי החנויות הממוקמות מצד ימין והמסומנות נרשמו בטאבו (בטעות?) כיחידה קניינית אחת.

ואם זה לא מספיק,
אז הזכויות בטאבו רשומות רק על שם בעלת אחת מהחנויות.

מבולבלים?!
🥵🤯

ואיך בכל זאת להימנע מסיטואציות כמו אלה?

מוזמנים ליצור קשר

לפעמים תשומת לב קטנה יכולה למנוע הוצאות מיותרות.יצא לכם לרכוש פעם זכויות בקרקע ישירות מרשות מקרקעי ישראל (רמ״י)?תהיו אית...
09/03/2025

לפעמים תשומת לב קטנה יכולה למנוע הוצאות מיותרות.

יצא לכם לרכוש פעם זכויות בקרקע ישירות מרשות מקרקעי ישראל (רמ״י)?

תהיו איתי רגע

הייתה לי שיחת ייעוץ עם לקוח (שהוא גם חבר).
במסגרת השיחה סיפר לי כי רכש לפני המלחמה זכות חכירה בקרקע לבנית בית ישירות מרמ״י ועדיין מחכה לשוברי מס רכישה. נמסר לו כי השוברים אמורים להישלח אליו בדואר

אני כבר מבין שכנראה משהו נפל בין הכסאות.
בדיקת נכסים קצרה במערכת מיסוי מקרקעין העלתה כי הקרקע אותה רכש כלל לא דווחה למיסוי מקרקעין כפי שמחויב.

״אבל רמ״י מדווחים על העסקה. כך אמרו לנו ״ טען החבר.
אז זהו, שלא. בכל אופן לא תמיד.

כתוצאה מאי הדיווח :
א. יש ריבית והצמדה כל התקופה
ב. הוטל קנס אי דיווח בסך 10k. אם לדייק 9860 ש״ח.

כלומר הוטלו על הרוכש 13,000 ש״ח בקירוב תשלומים שלא לצורך.

באמצעותי הגשנו בקשה לביטול הקנס תוך שהסברנו את הסיבות שהביאו למצב ועוד קצת תוספות ממני 😉

שורה תחתונה ,
שמח לעדכן שהקנס ירד ל-500 שח בלבד!!!!

נכון, לא מדובר בעשרות/מאות אלפי שקלים אבל לא חבל לשלם סתם למדינה?

אז אם רכשתם זכות במקרקעין וטרם קיבלתם אישורי מיסים או שוברים לתשלום,
מומלץ לוודא כי העסקה אכן דווחה כנדרש.

אשמח לסייע בכל שאלה

קייזר- עורכי דין

בהמשך לפסק הדין בבית המשפט העליון לעניין היטלי השבחה על עסקאות שיוך הנכסים בקיבוצים…הרבה שאלו אותי ולכן אסביר כאן בקצרה ...
19/02/2025

בהמשך לפסק הדין בבית המשפט העליון לעניין היטלי השבחה על עסקאות שיוך הנכסים בקיבוצים…

הרבה שאלו אותי ולכן אסביר כאן בקצרה (כמה שניתן):

תחילה לשאלות הנפוצות בכן ולא:

א. האם יש לזה השפעה על הקיבוץ שטרם השלים את הליך השיוך?…..כן! (פירוט בהמשך)

ב. אם כבר שולם היטל השבחה (מכוח היתר בניה לבית המגורים שנבנה) האם קיימת זכאות להחזר כספי?…לא בטוח (קיימת אי-בהירות מסוימת).

ועכשיו קצת יותר בפירוט.

מהו בעצם היטל השבחה?
חשוב לציין שהיטל השבחה ומס שבח הם דברים שונים (הרבה עושים בלבול בגלל השם הדומה).
"שבח" הוא רווח בעסקת מקרקעין אותו ממסים את המוכר. הפוסט הזה יעסוק בהיטל השבחה שהמקור הנורמטיבי שלו הוא מכוח חוק התכנון והבניה התשכ"ה-1965 (להלן: "חוק התכנון והבניה").
שם נקבע כי בעלים/ חוכר במקרקעין ישלם היטל השבחה כאשר קיימת תוכנית המשביחה את המקרקעין ומעלה את שוויו (אישור תוכנית, הקלה, שימוש חורג ) ממנה נהנה בעל הזכות.
את החיוב בהיטל השבחה תגבה הועדה המקומית לתכנון ובניה בעת "מימוש" המקרקעין (מימוש= מכר / הוצאת היתר בניה). היטל השבחה (בדרך כלל) עומד על סך של 50% משווי ההשבחה .

כלומר, כדי לחייב בהיטל השבחה צריך להתקיים מספר תנאים: שיהיה *נהנה* מכוח *תוכנית המשביחה* את המקרקעין, כמו כן צריך להתקיים *מימוש* של המקרקעין.

הליך שיוך הנכסים בקיבוצים הלכה למעשה מתבצע בשני שלבים:
א. שינויים במישור התכנוני -תוכנית הפרדה בין שטחים חקלאיים לשטחי מגורים, תעסוקה וחלוקה למגרשים.

ב. שינויים במישור קנייני- השבת שטחי המגורים חזרה לרמ"י (לקיבוץ על פי החלטות הרשות, נאסר לבצע הקצאה ישירה של הקרקע לחבר הקיבוץ), והפניית החברים לחתימה על הסכמי חכירה אישיים ביחס למגרש שלהם ישירות מול רמ"י.

בשנת 2014 לראשונה דרשה הועדה המקומית לתכנון ובניה גליל עליון ממספר קיבוצים תשלום היטל השבחה על עסקאות השיוך מול רמ"י. לשיטת הוועדה המקומית התוכנית שמוגשת בעת השיוך משביחה את המקרקעין והקיבוצים הם שנהנים כתוצאה מאותה ההשבחה.

מכאן ההליך שהתגלגל אל ועדת הערר, בין המשפט המחוזי ועד שהגיעו לפתחו של בית המשפט העליון.

השאלות בהם עסק בית המשפט העליון הם:

א. האם חלה השבחה כתוצאה מהתוכנית המאושרת לשיוך? על השאלה הזאת השיב בחיוב בית המשפט העליון. התוכנית משביחה כך נקבע.

ב. האם הקיבוצים הם הנהנים מהתעשרות כתוצאה מאותה ההשבחה? על תשובה זאת השיב בית המשפט העליון בשלילה. שכן חברי הקיבוץ משלמים דמי חכירה ישירות לרמ"י כך שמי שנהנה בפועל זאת הרשות, קרי, המדינה עצמה ולא הקיבוצים.

ג. האם חל "מימוש" של הזכויות (המועד להטלת היטל השבחה)? גם על שאלה זו השיב בית המשפט העליון בשלילה.
כפי שצוין קודם מבחינה פורמאלית הקיבוצים משיבים את זכות החכירה בשטחי המגורים לרמ"י, והאחרונה חותמת הסכמי חכירה ישירים מול חברי הקיבוץ. על כן לא ניתן לראות בעסקה זו של "מימוש" המקרקעין על ידי הקיבוצים, שהרי גם על פי החלטת הרשות אסור לקיבוצים להעביר באופן ישיר את הזכויות לחברים אלא הם משיבים את שטחים לרמ״י.

מכאן שדי בקביעות אלה של בית המשפט העליון (היעדר נהנה והעידר מימוש) כדי לדחות את הדרישה מהקיבוצים לתשלום היטל השבחה. אבל יש מישור נוסף הקרוי חלף היטל השבחה.

"חלף היטל השבחה"- במקרקעי ישראל תשלם רמ"י לרשויות המקומיות נתח מסוים מהתקבולים שלה כחלף היטל השבחה (בהתקיימות תנאים). בנוסף, בשנת 2018 נחתם בין רמ"י לבין מרכז המועצות האזורית הסכם העוסק בחלף היטל השבחה בגין הליכי השיוך בקיבוצים.
על פי בית המשפט העליון התנאים לתשלום חלף היטל השבחה על ידי רמ"י לרשויות המקומיות מתקיימים,לכן על רמ"י לשלם חלף היטל השבחה לרשויות המקומיות מהתקבולים אותם מקבלים מחברי הקיבוץ המשלמים דמי חכירה.

לסיכום:
על פי בית המשפט העליון אין לגבות מהקיבוצים היטל השבחה בגין עסקאות השיוך מול רמ"י.

למה זה כן יכול להשפיע על קיבוץ שלא השלים את הליך השיוך? כי במועד השלמת הליך השיוך ככל הניראה נחסכה מהקיבוץ דרישת תשלום היטל השבחה על עסקת השיוך שהייתה בוודאי מתגלגל לתשלום של החברים עצמם (יכול להיות סכומים בין אלפי לעשרות אלפי שקלים לבית אב)

לגבי מי שבנה טרם השיוך עולה שאלה האם עצם תשלום חלף היטל השבחה הצפוי מרמ״י הביא לדרישות תשלום היטל השבחה שלא לצורך? עוד לא לגמרי ברור. אני מניח שעוד יידרש בית המשפט לשאלה זו כמו גם לשאלות נוספות בעלות כעת כתוצאה מפסק הדין.

עד כאן בענייני היטל השבחה והקיבוץ.

מקווה שעזרתי מעט להבהיר…..

תמונה: ארכיון קבוץ מזרע

פסק דין היסטורי בעניין דרישת תשלום היטל השבחה מהקיבוצים בגין עסקאות שיוך נכסים.קצת יותר פירוט על פסק הדין בפוסט נוסףhttp...
19/02/2025

פסק דין היסטורי בעניין דרישת תשלום היטל השבחה מהקיבוצים בגין עסקאות שיוך נכסים.

קצת יותר פירוט על פסק הדין בפוסט נוסף

https://m.news1.co.il/Archive/001-D-497010-00.html?fbclid=IwZXh0bgNhZW0CMTEAAR1U3aR6mbeEDJAeQ3w1RRDcqY4rE293oz8Zq4c7pecVQmi9oEFQfEiAKdQ_aem_3QFolFiN-UvwHjNbsni6Mg&AfterBan=1

ברק-ארז בפסק דין לו יש השלכות בעשרות מיליוני שקלים: הקיבוצים אינם מתעשרים משיוך הזכויות בקרקעות אלא רמ"י; החברים משלמים סכומים ניכרים לרשות, האמורה לשלם לרשויות המקו...

האם לקחת הדברים שאומרים לך כמובן מאליו.?כילד אתה הרבה פעמים לוקח את האמירות של ההורים שלך כעובדה מוגמרת. אז נכון, ההורים...
27/01/2025

האם לקחת הדברים שאומרים לך כמובן מאליו.?

כילד אתה הרבה פעמים לוקח את האמירות של ההורים שלך כעובדה מוגמרת.
אז נכון, ההורים תמיד צודקים, אבל האם כך גם קביעתה של רשות?

שמעו סיפור קצר על רצף של טעויות מצד אחד ועקשנות מהצד השני.

כחלק מהבדיקות שעושים לפני מכירת נכס מקרקעין (קרקע במקרה הזה) זה לבחון האם קיימת חשיפה להיטל השבחה על הממכר אותו צריך לשלם לרשות המקומית.
במסגרת הבדיקות פניתי לוועדה המקומית לתכנון ובניה לבדיקה כאמור, ולאחר מס' שבועות קיבלתי תשובתם כי לא חל היטל השבחה על הקרקע כיוון שהיא בייעוד חקלאי.

העסקה נחתמה בשעה טובה , וכאשר ביקשתי להמציא אישור וועדה מקומית על היעדר חובות להפתעתי התקבלה דרישת תשלום היטל השבחה על סך 75,000 ₪.

פניתי מיידית לוועדה המקומית תוך שאני מציג בפניהם את האישור שלהם לפיו לא חלים חובות השבחה על הממכר.

לאחר מספר שבועות נשלחה אלי תגובתה הרשמית של אותה ועדה מקומית שנכתבה בפירוט עלי ידי היועצת המשפטית שלה, בצירוף שלל אזכורי פסיקה, ושורה אחת תחתונה וברורה- על אף שאמרנו שאין חבות בהשבחה, טעינו. אתם צריכים לשלם.
(טעות 1)
"אף אם הייתה נופלת טעות בשומת שמאי הוועדה לאחר הוצאתה שכן גם אז הייתה רשאית ואף חייבת הוועדה לדרוש את תיקון השומה וזאת עד 7 שנים לאחר הוצאת השומה ובכפוף לדיני ההתיישנות"-
קבעה היועצת המשפטית.

לאחר בירור, העברתי ללקוחות כי על אף הטעות (המכעיסה) של הוועדה עליהם עם כל הצער לשאת בתשלום ההיטל.

אציין שהסכום שנדרש מלכתחילה הרגיש לי גבוהה מאוד ביחס לעסקה, והחלטתי לבחון אותו לעומק.
לאחר בדיקה התברר כי הוועדה ככל הניראה שוב(!) טועה.
היחס בין ייעוד מגורים לייעוד חקלאי לפיו חישבו את הסכום הפוך. בעוד ש-75% מהחלקה בייעוד מגורים חישבה הוועדה את הסכום כך ש-75% מהייעוד הוא בכלל למגורים. הפוך!
(טעות 2)

שוב פניתי לוועדה , הפניתי אותם לחישוב השגוי וביקשתי לעדכן את השומה.
ומה עשתה הוועדה? אחרי למעלה מחודש השיבה כי בחנה מחדש את הטענה, אין טעות, ועל המוכרים לשאת בתשלום.
(טעות 3)

אתם מכירים אותי כמי שמוותר?!... ברור שלא.
הזמנו מודד מוסמך שיבחון במדויק מה היחס בין ייעוד חקלאי למגורים בחלקה.
״ולתדהמתנו״ תוכנית המודד חיזקה את הטענה שלנו כי הוועדה פשוט הפכו את היחס ודורשים מהלקוחות שלי כספים מיותרים.

שוב פניתי לוועדה, והפעם עם תוכנית המדידה החתומה, תוך שאני עומד על כך שיתקנו את השומה.
אתם חושבים שהם קיבלו את הטענה? ברור שלא. איחרת את המועד להגשה השגה אמרו. סרייסלי?!
אני מדבר איתכם על מהות ואתם מדברים על פרוצדורה?😉

טוב כבר הבנתם שאני לא מוותר נכון?
מפה לשם דרישת התשלום ירדה בלמעלה מ-50,000 ₪. הוועדה התנצלה, והעניין הוסדר.
למה? כי התעקשתי.

ומה המוסר השכל
• לא לקחת שום קביעה כמובנת מאליה (גם אם זאת רשות מוסמכת).
• אם מרגישים שמשהו אינו נכון או צודק, לבדוק.
• אם אתה בטוח שאתה צודק תעמוד על שלך, גם אם אומרים לך מספר פעמים שאתה טועה.

ואני כולי תקווה שאכן מדובר בטעות בתום לב ולא חלילה בשיטה….

(בתמונה: ילד מסביר לילד שלו דברים תוך שהאחרון בטוח שמדובר בעובדות. תבדוק ילד שלי. תמיד תבדוק)
❤️

קייזר- עורכי דין

Address

Haifa
3457201

Alerts

Be the first to know and let us send you an email when קייזר- עורכי דין posts news and promotions. Your email address will not be used for any other purpose, and you can unsubscribe at any time.

Contact The Practice

Send a message to קייזר- עורכי דין:

Share